Pagina's

maandag 11 januari 2016

op Weg

Gedachteloos verdwaal ik in
de puinhoop van gedachten
die ik liever hier laat liggen
maar die zelf niet willen wachten
wat ik wil is niet belangrijk
en mijn stem die telt niet mee
zonder woorden word ik waaghals
en ik leef van lieverlee
zoekend naar de strooisels staar ik
naar de lege, lege grond
waar ik ooit zo dapper durfde
houd ik mijn vermoeide mond
de Weg is nog onder mijn voeten
misschien vreemd, maar niet meer kwijt
zuchtend zoek ik nieuwe zinnen
als een blinde tikt de tijd
en vindt de weg, zonder mijn ogen.
Stom en blind ben ik, niet doof
word ik naar het Woord gezogen
hoor ik waar ik in geloof
zachtjes zucht de laatste angst weg
dwalen is zo’n duivels ding
dromen wil ik, doen en dromen
leven als een volgeling

Loïs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!